Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania youfly

ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η διδασκαλία της τέχνης του κινηματογράφου στις δραματικές σχολές, αποτελεί σημαντικότατη εκπαίδευση για την λειτουργία του  ηθοποιού μπροστά στην κάμερα. Οι συμπυκνωμένες (μιας και δε πρόκειται να αναφέρομαι σε μέλλοντες σκηνοθέτες και τεχνικούς αλλά σε ηθοποιούς) γνώσεις της οικοδόμησης μιας κινηματογραφικής ταινίας, το γοητευτικό πέρασμα από την ιστορία του κινηματογράφου, η γνωριμία με τις διάφορες σχολές και τις τεχνοτροπίες που διαδέχθηκαν η μία την άλλη στην πάροδο του χρόνου, δίνουν, αθροιστικά, την έμπνευση και το πάθος που χρειάζεται ο ηθοποιός για να βουτήξει στην κινηματογραφική του εμπειρία. Πέρα από την θεωρητική προσέγγιση όμως και τα επιμέρους τμήματα στην πορεία της κινηματογραφικής κατασκευής, εστίαση και κύρια σημασία θα δοθεί στην τέχνη του ηθοποιού μπροστά στην κάμερα, τις διαφορές που προκύπτουν από την ερμηνεία του στη σκηνή και η εν γένει ψυχολογία που αφορά σε μια τέχνη εκ διαμέτρου διαφορετική από την τέχνη του θεάτρου. Ασκήσεις και προσωπικές ερμηνευτικές καταθέσεις με άξονα τα πλάνα συνόλου, τα διπλά πλάνα και φυσικά το πολυπόθητο gro-plan θα είναι βασικό στοιχείο ενεργούς συμμετοχής μέσα στο μάθημα. Φυσικά προβολές και αναλύσεις ταινιών και σκηνών από το εγχώριο και παγκόσμιο σινεμά, αναλύσεις κινηματογραφικών πλάνων που θα μείνουν αξεπέραστα στο πέρασμα του χρόνου και φυσικά γνωριμία με κινηματογραφικές ερμηνείες σπουδαίων ηθοποιών που πέρα από την εκπαιδευτική διάσταση δίνουν έμφαση και προσθέτουν σε όλο το μεγαλείο του σινεμά.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΣΤΙΝΓΚ/ Στο πλαίσιο των μαθημάτων του εστιάζει στην, πολύ χρήσιμη για τους μαθητές, διαδικασία του casting.  "Αν η αγωνία του ηθοποιού πριν το "πάμε" του σκηνοθέτη είναι μεγάλη, ακόμη περισσότερο γίνεται εμφανής όταν -στα αρχικά του στάδια ακόμα- επιχειρεί να περάσει από τη διαδικασία της επιλογής (casting). Μια διαδικασία πολύ συχνά επίπονη και τραυματική που πρέπει να τους βρίσκει έτοιμους, προετοιμασμένους και αποτελεσματικούς. Η άσκηση για το casting με κάμερα, σενάριο και τη δημιουργία βίντεο για κάθε μαθητή αποδεικνύεται ιδιαιτέρως ωφέλιμη γιατί εισάγει τους μαθητές στη σκληρή διαδικασία της αναγκαίας προετοιμασίας τους. Ταυτόχρονα τους φέρνει αντιμέτωπους με την ψυχολογία που προκύπτει από την παρουσία της κάμερας απέναντι τους"...

ΣΥΝΤΑΞΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ/ Σε κάθε επάγγελμα χρειάζεται το βιογραφικό σημείωμα. Ένα παραπάνω στην πορεία του ηθοποιού για την εύρεση των ρόλων που ποθεί. Τηλεόραση, ραδιόφωνο, θέατρο και κινηματογράφος είναι πεδία που καθημερινά αναζητούν νέα πρόσωπα, νέες φωνές, νέες αξίες, νέους δημιουργούς. Ο καταξιωμένος είναι γνωστός και ο άγνωστος πρέπει να εμφανιστεί. Από την πληροφορία μέχρι την συνάντηση και από το casting μέχρι το δοκιμαστικό, το βιογραφικό είναι πολύτιμος οδηγός για κάθε σκηνοθέτη και παραγωγό.Ένα ωραία και σωστά φτιαγμένο βιογραφικό είναι μια καλή αρχή για μια καινούρια δουλειά. Ένα βιογραφικό πρέπει να έχει την καθαρότητα που απαιτεί η εύκολη και γρήγορη ανάγνωση του αλλά ταυτόχρονα και την αίσθηση μιας έλξης που χρειάζεται ώστε να προκαλεί την συνάντηση και την δοκιμή. Ολιγοσέλιδο, πυκνό, ευκρινές, εύχρηστο, με σωστά στοιχεία και αναφορές, καθαρές προθέσεις και στόχους, ένα βιογραφικό συνοδεύεται με ωραίες και με αισθητική δύναμη φωτογραφίες, χωρίς περιττά στοιχεία και φυσικά χωρίς στομφώδεις πόζες. Όσο ποιο λιτό τόσο περισσότερο ελκυστικό. Ένα βιογραφικό δεν έχει συνταγή στην σύνταξή του. Ακολουθεί όμως βασικούς κανόνες επικοινωνίας και φυσικά από την εικόνα μέχρι το περιεχόμενο είναι σοβαρά και με επαγγελματικό τρόπο φτιαγμένο. Ένα βιογραφικό είναι πάντα χρήσιμο και για τον ηθοποιό που ελπίζει σε μια δουλειά αλλά και για τον σκηνοθέτη – παραγωγό που ελπίζει σε μια νέα συνεργασία....

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1963. Σπούδασε παραϊατρικά επαγγέλματα και παράλληλα Κινηματογράφο, Θέατρο, Φωτογραφία. Στον κινηματογράφο εργάζεται από το 1985 ασχολούμενος με πάρα πολλά στάδια στην κατασκευή μιας ταινίας. Τα τελευταία χρόνια δουλεύει ως σκηνοθέτης, Διευθυντής παραγωγής και Παραγωγός. Σαν Δ/ντής παραγωγής έχει κάνει πολλές ταινίες μικρού μήκους μεταξύ των οποίων και πολλές μεγάλες παραγωγές: («Νυμφίος», «Jazz», «Καφές», «Η Αλληλουχία των Κήπων», «Χτες το Απόγευμα», «Tricolore», «Merry Kitsmash», «Κοιμάσαι παππού;», «Μικρός Ινδιάνος», «Χάρτινοι αετοί», «Τι κολυμπάει και γελάει», «Ο χορός της αλογόμυγας», «Αποχαιρετώντας», «Ο τελευταίος Φακίρης», «Η μέρα μετά», κ.ά). Άλλες δουλειές του είναι: «Ηνίοχος» μεγάλου μήκους, σκ. του Αλέξη Δαμιανού (τομέας παραγωγής), «Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά» μεγάλου μήκους, σκ. του Πάνου Κούτρα (Δ/νση παραγωγής).  Στην TV μεταξύ άλλων: «Χαραυγή» (βοηθός σκηνοθέτη), «Ο Μεγάλος Θυμός» (Δ/νση παραγωγής) του Κώστα Κουτσομύτη, ενώ σαν ηθοποιός έπαιξε στις παραστάσεις: «Ερωτόκριτος» 1990 σκ. Τηλέμαχος Μοδατσάκης, «Ματωμένος Γάμος» 1992 σκ. Θανάσης Παπαγεωργίου καθώς επίσης σε ταινίες των Γλυκοφρύδη, Τσαρουχά, Γιούργου, Κούνδουρου. Έχει ασχοληθεί σκηνοθετικά και με Παιδικές Σειρές, Video Art, και Video Clip. Από το 1996 έως το 1999 υπήρξε μέλος, Γεν. Γραμματέας και Πρόεδρος του Δ.Σ. του σωματείου «μικρό», φορέα για την προώθηση της ταινίας μικρού μήκους. Έχει ασχοληθεί σημαντικά με τον τομέα της μικρού μήκους ταινίας έχοντας και ο ίδιος πέντε ταινίες μικρού μήκους ως σκηνοθέτης: «Προδοσία» 1990, «Του Χάρου Τα Δόντια» 1996, «Alimentare» 1998, «Ο έρωτας» 1999, «Οι Άντρες Δεν Κλαίνε» 2001, «Ύστατη Προσπάθεια» 2003. Έχει σκηνοθετήσει στο θέατρο το 2001 την παράσταση μουσικό θέαμα «Βαλίτσα» με τον Κώστα Ζαχαράκη, το 2008 τη θεατρική παράσταση «Η Κυρία του Κυρίου» των Ν. Τσιφόρου-Π. Βασιλειάδη και το 2009 τη θεατρική παράσταση «ΚΥΝΑΣΤΟΝ» του Στέφανου Κακαβούλη. Συνεργάζεται ως επιμελητής κινηματογραφικών δρώμενων με την εταιρεία πολιτισμού «Ελαιουργείον, εργοστάσιο τέχνης» στην ενδοχώρα των Χανίων. Παραδίδει σεμινάρια: σεναρίου - σκηνοθεσίας – διδασκαλίας ηθοποιού και παραγωγής κινηματογράφου (μικρό πολυτεχνείο, δραματική σχολή Ίασμος, Θέατρο των αλλαγών Αμοργός, Ζάκυνθος, Αγκίστρι, Σχοινούσα, κ.α). Την περίοδο αυτή ετοιμάζει το σενάριο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του καθώς και την παραγωγή 4 ταινιών μικρού μήκους, μία από τις οποίες είναι και δική του σκηνοθεσία. Πληροφοριακά στοιχεία, λεπτομέρειες και photo για όλα τα παραπάνω, στο site: t-short.gr/kirhatz. Τον Δεκέμβριο του 2000 ίδρυσε την Αστική Μη κερδοσκοπική Εταιρεία t-shOrt, με αντικείμενο δραστηριοτήτων την ταινία μικρού μήκους και τα «μικρά» καλλιτεχνικά δρώμενα. Η παραγωγή της t-shOrt «Προσευχή» σε σκηνοθεσία Θανάση Νεοφώτιστου απέσπασε το Χρυσό Διόνυσο στο 37ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (2014).

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου