Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania youfly

ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Τα πρώτα βήματα στην σκηνή.

– Αναζητώντας τα εργαλεία της υποκριτικής τέχνης.
– Η λειτουργία του ηθοποιού και η πρακτική χρήση των εργαλείων του στην προσέγγιση ενός ρόλου και ενός έργου.

Κατά την διάρκεια του έτους το μάθημα χωρίζεται σε δύο μέρη: από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα  Φεβρουαρίου, εστιάζουμε στην γνωριμία και την συνειδητοποίηση των βασικών εργαλείων του ηθοποιού, το μάθημα περιλαμβάνει  σωματικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς (π.χ. δουλεύοντας τις πέντε αισθήσεις, το σώμα του ηθοποιού στον χώρο, σχέσεις εμπιστοσύνης),  ασκήσεις συναισθηματικής μνήμης και ασκήσεις λόγου. Επίσης, ερχόμαστε σε επαφή με κείμενα  σημαντικών δασκάλων του θεάτρου, όπως ο Ντιντερό,  ο Στανισλάφσκι,  ο Γ. Σεβαστίκογλου, ο Κ. Κουν, η Γ. Χάγκεν, ο Π. Μπρουκ  Ντ. Μάμετ κ.α., αποσκοπώντας στη καλίτερη κατανόηση της πρακτικής φύσης και διάστασης της δουλειάς του ηθοποιού.
Από τα μέσα Φεβρουαρίου μέχρι και τη λήξη των μαθημάτων, δουλεύουμε πάνω σε σκηνές από έργα του σύγχρονου ρεαλιστικού θεάτρου, ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου. Η επιλογή των έργων και των σκηνών γίνεται μαζί με τους μαθητές.


“To ταλέντο είναι ένα κράμα ιδιαίτερης ευαισθησίας∙ ευάλωτης ιδιοσυστασίας∙ ισχυρού αισθητηριακού εξοπλισμού (να βλέπεις, να ακούς, να αγγίζεις, να οσφραίνεσαι, να γεύεσαι – έντονα)∙ ζωηρής φαντασίας αλλά και στενής επαφής με την πραγματικότητα∙ επιθυμίας να εκφράσεις την εμπειρία και τα αισθήματά σου, να κάνεις τους άλλους να σε ακούσουν και να σε δουν. Δεν αρκεί όμως μόνο το ταλέντο. Μπορείς και, επίσης, πρέπει να αποκτήσεις και να αναπτύξεις χαρακτήρα, ηθικές αρχές, άποψη για τον κόσμο στον οποίο ζεις, αλλά και παιδεία”. Uta Hagen, Respecting for acting

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Απόφοιτος του Τμήματος Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές, στο Θέατρο Εμπρός. Από το 1997 έως σήμερα , έχει συνεργαστεί στο Θέατρο με σημαντικούς σκηνοθέτες και  θεατρικούς οργανισμούς, σε έργα  ελληνικού και  παγκόσμιου ρεπερτορίου. Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες: Χώρα προέλευσης του Σ. Τζουμέρκα,  Μαχαιροβγάλτης του Γ. Οικονομίδη(υποψήφια Α' Γυναικείου ρόλου, Εληνική Ακαδημία Κινηματογράφου),  Απ΄τα κόκκαλα βγαλμένα του Σ. Γκορίτσα,  H αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ε. Ψύκου,  Miss violence του Α. Αβρανά,  Το μικρό ψάρι του Γ. Οικονομίδη,  Στο σπίτι του Θ. Καρανικόλα(βραβείο Α' γυναικείου ρόλου,  Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου), Suntan του Α. Παπαδημητρόπουλου, Interruption του Γ. Ζώη, Νοτιάς του Τ. Μπουλμέτη(post-production).

www. mariakallimani.com

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου